• شنبه 27 مرداد 1403
  • السَّبْت 11 صفر 1446
  • 2024 Aug 17
دو شنبه 3 تیر 1398
کد مطلب : 61546
+
-

محکومیت شکارچیان کبک  به انجام خدمات اجتماعی

رئیس اداره حفاظت محیط‌زیست ساوجبلاغ اعلام کرد: 3 شکارچی متخلف کبک در این شهرستان به انجام خدمات اجتماعی رایگان محکوم شدند.
«بایرام محمودی» به ایرنا گفت: این شکارچیان متخلف 3 قطعه کبک را در زیستگاه‌های ساوجبلاغ صید کرده بودند که توسط محیط‌بانان دستگیر شدند.

وی افزود: بر اساس حکم صادره هر یک از متخلفان مکلف به پرداخت جرایم ناشی از شکار غیرمجاز و خدمات عمومی رایگان از طریق جمع‌آوری روایات در خصوص حقوق حیوانات، تهیه مقاله با عنوان حقوق حیوانات در اسلام، اهدای ۱۰ جلد کتاب کودکانه با موضوع ترویج و اشاعه فرهنگ حمایت از حقوق حیوانات و برانگیختن حس دانش‌آموزان نسبت به حمایت و کمک به حیوانات و حفاظت از محیط‌زیست مدارس ابتدایی شهرستان ساوجبلاغ شدند.

رئیس اداره حفاظت محیط‌زیست شهرستان ساوجبلاغ همچنین از پایش نحوه مدیریت نخاله‌های ساختمانی حوزه شهرداری کوهسار توسط کارشناسان محیط‌زیست خبر داد.
محمودی افزود: در راستای اجرای مصوبات کارگروه مدیریت پسماند ساوجبلاغ مبنی بر پایش نحوه مدیریت پسماند نخاله‌های ساختمانی حوزه استحفاظی شهرداری‌های شهرستان، محل‌های غیرمجاز دفن نخاله‌های ساختمانی حوزه شهرداری کوهسار شناسایی شد و موضوع برای حل معضل به اطلاع دستگاه متولی رسید.

وی گفت: بر این اساس نقاطی مانند حاشیه رودخانه کردان و ابتدای جاده برغان به محل انباشت نخاله‌های ساختمانی و کود حیوانی تبدیل شده بود که از شهرداری خواسته شد این مکان‌ها را کنترل و از نخاله پاکسازی کند. رئیس اداره حفاظت محیط‌زیست شهرستان ساوجبلاغ گفت: تنها محل دفن مجاز نخاله‌های ساختمانی در حوزه شهرداری کوهسار شن‌چاله جنب کارخانه آرتاش بوده و در غیر این صورت با همکاری پلیس با رانندگان متخلف برخورد خواهد شد.

این خبر را به اشتراک بگذارید